Close
Advertise Here
Results 1 to 7 of 7

Thread: Engine keuze

Engine keuze

Hallo.

Ik volg een cursus Java zodat ik mijn eigen "games" (mogen mijn eerste "erger dan pong" projecten zo überhaubt heten in het begin?) kan maken. Vroeger deed ik wel eens in DIV programmeren en C. Python kan ik ook wel redelijk mee uit de voeten. De cursus gaat tot nu toe soepel. Moet wel wennen aan dat hele object georiënteerd gebeuren.

Heb een beetje gebrowsed op engines, en mijn oog valt op de "AndEngine" (google). Heb hier ook een mooi boek voor en over gevonden.

Nu wil ik beginnen met iets simpels; ik dacht zelf aan zeeslag of iets dergelijks, ook omdat in de cursus de logica van zeeslag word uitgelegd als voorbeeld. Zou de AndEngine daar prima voor zijn? Ik vind het moeilijk inschatten nog. Misschien maken met alleen de android core libs?

-

Even over de OUYA. Ik vind het een tof platform. Het is wel meer gericht op de indie markt enzo, en dat is juist zo mooi vind ik. Die moderne flashy 3d spellen van tegenwoordig hebben helemaal geen ziel meer... OUYA is opstarten en plezier hebben, of het nu 5 minuten is of een paar uur.

Groetjes,
    Joey (26)

Lang geleden dat ik weer eens op een forum zat...

Je kan, als je animaties niet al te flashy zijn, prima een game maken zonder een engine/library te gebruiken.
    In dat geval maak je een custom View, en Override de onDraw-functie.
    Je kan dan van alles met simpele calls op het scherm laten tekenen.
    Wil je iets geavanceerdere graphics, echte animates, of een scrollende game (denk maar aan super-mario) dan kom je al wel snel bij een library of engine.
    Ik heb voor Android nog nooit met een graphics engine gewerkt, maar LibGDX leek mij wel aardig.

Ik heb 1 game gemaakt door gewone Views wat op te leuken:
    https://play.google.com/store/apps/d...frankkie.lingo

Deze minigame heb ik gemaakt door een View te extenden en de onDraw te Overriden.
    https://github.com/frankkienl/OuyaRa...andom/minigame

Die source code van je minigame is erg handig! Mag ik hier delen van kopiëren (vast wel LOL).

Voor het eind van de week wil ik ook een minigame hebben gemaakt. Moet lukken...

Bedankt, ik zat al te kijken in het boek van AndEngine en mij lijkt dat inderdaad overkill voor een simpele minigame.

Ja, je mag delen van de broncode kopieren. ;-)
    https://github.com/frankkienl/OuyaRandom#licence
    Volgens de Licence die ik gekozen heb mag je ermee doen wat je wilt, zolang je maar in je broncode ergens hebt staan:
    "Copyright (c) 2013 FrankkieNL"

OUYA Devotee DoubleD's Avatar

Om eerlijk te zijn, heb ik nog nooit gebruik gemaakt van een engine. Altijd mijn eigen engines gemaakt.
    Het zal dan allemaal wel wat langer duren, maar je engine zal dan exact werken hoe jij het wil, en je krijgt er ook meer voldoening uit.

Begin met iets simpel, bij zeeslag moet je al beginnen werken met arrays, tenzij je het hardcoded maakt, wat zeer veel werk is.
    Nee, probeer eerst eens met arakanoid, het is een oude klassieker, maar het heeft geen advanced stuff.

Ja dan leer je het meteen goed, denk ik. Probleem is, ik ben nog niet zo gewend aan object georienteerd programmeren met alle frustraties van dien. De libgdx heeft een mooie structuur en is leesbaar en werkt op de desktop en OUYA tegelijk.

Ben ook niet echt van nature goed met wiskunde enzo, dus moet het simpel houden.

Ben nog bezig met mijn cursus, die wil ik eerst even afmaken; trouwens, kan ik hier om hulp vragen bij het probeersel project en JAVA en alles van dien? ;-)

OUYA Devotee DoubleD's Avatar

Quote Originally Posted by Joey Peters View Post
    ...trouwens, kan ik hier om hulp vragen bij het probeersel project en JAVA en alles van dien? ;-)
    Je kan, maar ik denk dat het publiek om je te helpen niet al te groot gaat zijn.
    Ga naar Devs.Ouya.tv, zij gaan je waarschijnlijk beter kunnen helpen. Ook Google is je vriend

Bookmarks